130308259_650484532289738_8835779728071218336_n

20 Χρόνια Υποφέρω

Πιστή στο ραντεβού με το κοινό της, λίγο πριν τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα στις 12 Δεκεμβρίου 2000, η Δέσποινα Βανδή κυκλοφορεί τη νέα της δισκογραφική δουλειά η οποία τιτλοφορείται Υποφέρω και φέτος γιορτάζει τα 20 χρόνια κυκλοφορίας της. Πρόκειται για την έκτη σε σειρά κυκλοφορία της καριέρας της, κατα την οποία η dancing queen Δέσποινα καθιερώνεται ως η απόλυτη show woman.

Εισαγωγικές λεπτομέρειες

Το cd single Υποφέρω κυκλοφορεί από τη δισκογραφική εταιρία Minos EMI και αποτελείται συνολικά απο 4 τραγούδια, όλα δημιούργημα του μουσικοσυνθέτη Φοίβου. Παραγωγός του ο Αχιλλέας Θεοφίλού.

*Ως cd single χαρακτηρίζεται η κυκλοφορία της οποίας η συνολική διάρκεια δεν ξεπερνά τα 20 λεπτά.

Η πορεία προς το single και η παραγωγή του

Βρισκόμαστε ένα χρόνο αμέσως μετα την κυκλοφορία των επίσημα διπλά πλατινένιων Προφητειών απο την άνοιξη του ιδίου έτους.Οι πωλήσεις στην πραγματικότητα βρίσκονται αρκετα πιο πανω και συγκεκριμένα στις 145.000, λίγο πριν την τρίτη πλατίνα η οποία θα επιτευχθεί σύντομα.Η επιτυχία των Προφητειών είναι καθολική και ο χαμός που προκαλούν τα τραγούδια τους δε λέει να κοπάσει. Αυτός είναι ο βασικός παράγοντας που οδήγησε τη Δέσποινα και το Φοίβο στην απόφαση να κυκλοφορίσουν περιορισμένο νεο υλικό. Δε θέλανε να αναχαιτίσουν την πορεία των Προφητειών σύμφωνα με τη Δεσποινα τον Ιανουάριο του 2001 στο περιοδικό Ποπ Κορν.Επειδή όμως δε θέλανε να μείνουν και εντελώς χωρις νέα τραγούδια,έριξαν στην αγορά κάποια που ήταν γραμμένα ηδη από την προηγούμενη κυκλοφορία όπως θα δηλώσει η Δέσποινα στο ίδιο έντυπο.

Το Άκρως τολμηρό έπαιξε σημαντικό ρόλο στον καθορισμό του ύφους της νέας κυκλοφορίας. Ηταν ενα νέο είδος για την εμπορική μουσική στην Ελλάδα και ήταν ο ήχος που εξέφραζε τη Δεσποινα εκείνη τη στιγμή.Ετσι γεννήθηκε το Υποφέρω το οποιο η Δεσποινα θεωρούσε “δαρβινειο” εξέλιξη του Άκρως τολμηρό. Στον ίδιο μουσικό μοτίβο κινήθηκε και το υπόλοιπο single στην πλειοψηφία του,με τα Υποφέρω και Λυπάμαι να είναι τα αγαπημένα της Δέσποινας (Ποπ κορν, Ιανουάριος 2001).

Το Cd single

Ολο το booklet του single στη σελίδα του Vandicted: https://vandicted.gr/dv/ypofero.html

Δισκοκριτική

Έπειτα από 3 χρόνια αποκλειστικής συνεργασίας Φοίβου – Δέσποινας και έχοντας αντιληφθεί τις δυνατότητες της Δέσποινας,η νέα μουσική τους δουλειά είναι η εισαγωγή στη μουσική του νέου αιώνα όσον αφορά τα ελληνικά δεδομένα. Ηλεκτρονική μουσική η οποία βασίζεται κατά πολύ μεγάλο ρόλο στην παραγωγή, επηρεασμένη απο τις διεθνείς τάσεις της τρέχουσας στιγμής. Το νέο αυτό υλικό συμβαδίζει απόλυτα με το ποια θέλει να είναι η Δέσποινα επάνω στη σκηνή και είναι η απαρχή για μελλοντικά dance anthems με την πιο διεθνή έννοια του όρου.

Το Υποφέρω στη διάθεση του κοινού. Προώθηση και αποδοχή

Το πρώτο single της νέας αυτης δουλειάς είναι το τραγούδι που ονομάτισε την κυκλοφορία.Το Υποφέρω. Πριν τη φυσική κυκλοφορία του δίσκου δόθηκε στον Love radio ως αποκλειστικότητα μαζί με το Λυπάμαι.

Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2000 και το cd single βρίσκεται στα ράφια των δισκοπωλείων.

Ταυτόχρονα με την κυκλοφορία η Δέσποινα υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Κώστα Καπετανίδη, κάνει γυρίσματα για την οπτικοποίηση του single. Τα γυρίσματα είναι ιδιαιτέρως απαιτητικά καθώς συμπεριλαμβάνουν εναέριες αλλά και υποβρύχιες λήψεις. Από τον ιστό της αράχνης στις φωτιές,από την άκρη του γκρεμού στο βάθος της θάλασσας και το Stonehenge.Υπέφερε παντού η Δέσποινα και γι αυτό ακριβώς το λόγο τα γυρίσματα κράτησαν 3 ημέρες.

Κατά τη διάρκειά τους, η ίδια δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα κατα τις λήψεις κάτω απο την επιφάνεια του νερού καθώς απαιτούσε τα χέρια της να είναι ελεύθερα τη στιγμή που η ίδια δεν μπορούσε να κολυμπήσει χωρίς να κρατά τη μύτη της. Θέλοντας να δώσουν ένα πολύ καλό οπτικό αποτέλεσμα στο κοινό, σκηνοθέτης και καλλιτέχνης δούλεψαν πολλές ώρες για να το πετύχουν.

Το άγχος του όμως για ένα άριστο αποτέλεσμα οδήγησε τον Κώστα Καπετανίδη στο νοσοκομείο.

Για τα πρακτικά, το βίντεο κλιπ του Υποφέρω ήταν μια ακριβή παραγωγή, ιδιαιτερως ακριβή για τα δεδομένα της εποχής.Το κοστολόγιό του φημολογείται ότι ήταν περίπου 30.000 ευρώ. Στο ετήσιο συγκεντρωτικό chart της χρονιάς της δημοφιλούς μουσικής εκπομπής Mega Star με τη Ναταλία Γερμανού,το κλιπ του Υποφέρω κατέλαβε τη 2η θέση.

Ανήμερα των Χριστουγεννων του 2000 η Δεσποινα κάνει μια προσωπική εξομολόγηση στο Ενώπιος Ενωπίω του Νίκου Χατζηνικολάου στο Mega απαντώντας σε επαγγελματικές αλλά και προσωπικές ερωτήσεις.

Τους ερχόμενους μήνες η Δεσποινα απολαμβάνει την απήχηση της νέας της δουλειάς και στις αρχές Μαρτίου προβαίνει στην οπτικοποίηση του 2ου single που δεν είναι άλλο από τη μπαλάντα του δίσκου, το Λυπάμαι.

Πρόκειται για ένα μονόπλανο κλιπ που ακουλουθεί μια γεμάτη ένταση Δέσποινα μέσα σε μια σχολική αίθουσα.Αυτη ακριβώς η ιδιαιτερότητα του μονόπλανου έκανε τη Δέσποινα να δηλώνει ένα χρόνο αργότερα ότι το Λυπάμαι ήταν το αγαπημένο της κλιπ. Εντονες υπήρξαν οι αντιδρασεις των εκπαιδευτικών για το περιεχόμενο του βίντεο με τη Δέσποινα να απαντά ότι δεν κατάλαβε ποτέ τις αντιδράσεις κατονομάζοντάς τες συντηρητικές. Το βίντεο κυκλοφόρησε στις 6 Μαρτίου 2001.

Στις 26 Μαρτίου ανακοινώνεται ότι έχουν πουληθεί τουλάχιστον 100.000 cd singles που μεταφράζεται σε 5 φορές πλατινένια κυκλοφορία (P=20.000). Να σημειωθεί ότι με αυτη την κυκλοφορία του διδύμου Βανδή-Φοίβος, οι 100.000 επετευχθησαν σε μικρότερο διάστημα απ ότι στις Προφητείες. Αυτό μπορεί να είναι ένα προσωπικό ρεκόρ, ταυτόχρονα όμως έσπασαν άλλο ένα. Σε ευρύτερο πλαίσιο. Το Υποφέρω γίνεται το cd single με τις υψηλότερες πωλήσεις της ελληνικής δισκογραφίας.

Σαν να μην ηταν αρκετό από μόνο του αυτό ,το χρυσό δίδυμο της επιτυχιας κλήθηκε την άνοιξη του 2001 στα γραφεια τη Virgin στο Λονδίνο από τον ιδιοκτήτη της εταιρίας ,τον μεγιστανα Richard Branson, για να βραβευτει γι αυτες τις πωλήσεις ρεκόρ. Τη στιγμή αυτής της βράβευσης για τις 5P ,το single ήταν ήδη καθ οδόν για την 6η του πλατίνα. Οπως και έγινε λίγο καιρό αργότερα.

Το Υποφέρω έγινε 6 φορές πλατινένιο και πούλησε περισσότερα από 120.000 αντίτυπα στην Ελλάδα.Στην Κύπρο έγινε τέσσερις φορές πλατινένιο ξεπερνώντας τις 12.000 πωλήσεις.

Μένοντας σε mood εξωτερικού, να αναφερθεί ότι στις 9 Ιουνίου 2001 το γαλλικό κανάλι TV5 παρουσιάζοντας αφιέρωμά για τις δημοφιλέστερες ελληνίδες τραουδίστριες,συμπεριέλαβε και τη Δέσποινα φυσικά παίζοντας το video clip του Λύπαμαι ολόκληρο.

Υπήρξε διάθεση από μεριάς της Minos να οπτικοποιήσει το Μη μου κλείνεις το φως,κάτι που δε συνέβη όμως ποτέ καθώς Δέσποινα και Φοίβος αποχώρησαν για τη νεοσύστατη Heaven Music. Η φημολογία ήθελε το βίντεο να αποτελειται από πλάνα από συναυλίες της Δεσποινα στην Αυστραλία.

Live εμφανίσεις

Μετά από δύο χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στο νυχτερινό κέντρο “Γκάζι” η Δέσποινα παίρνει εσωτερική μεταγραφή για το Rex Music Theater του Ομίλου Μαροσούλη.Αυτή τη φορά με παρτενερ τους Λάμπη Λιβιεράτο και Νίκο Κουρκούλη.Μαζί τους σε μια επιθεώρηση επί πίστας ο Παντελής Καναράκης.

Η πρεμιέρα αποφασίζεται για τα μέσα Δεκεμβρίου.Ο χώρος αυτός παρέχει τη δυνατότητα για θεάματα υψηλών προδιαγραφών και η Δέσποινα μαζί με την ομάδα της το αντιλαμβάνονται.Σε συνεργασία με το μαέστρο Τόνυ Κονταξάκη, τον χορογράφο Φωκά Ευαγγελικό και το σκηνογράφο Μανόλη Παντελιδάκη ετοιμάζουν ένα talk of the town πρόγραμμα με μια πολλά υποσχόμενη έναρξη. Η ιπτάμενη Δέσποινα από ένα τολμηρό για εκείνη εγχείρημα τότε ,20 χρόνια μετά αποτελεί την πιο iconic έναρξή της σε νυχτερινό κέντρο.

Έμπνευση για το όλο εγχείρημα αποτέλεσε το μιούζικαλ “Οι μάγισσες του Ίστγουικ” που παρακολούθησε η Δεσποινα στο Λονδίνο. Της άρεσε πολύ ο τρόπος που μέσω της τεχνολογίας οι ηθοποιοί έμοιαζαν να αιωρούνται και να χάνονται μεσα στο θέατρο και γι αυτό το λόγο κάλεσαν τους σκηνογράφους/τεχνικούς της παραστασης για αυτοψία του Rex. Η απάντησή τους ήταν θετική.Το Rex είχε τις δυνατότητες να υποστηρίξει τους ίδιους μηχανισμούς, όμως το κόστος εγκατάστασης ήταν αποτρεπτικό.Ετσι κατέφυγαν σε μια πιο ελληνική παντέντα.Αυτή της οποίας γίναμε θεατές.

Η Δέσποινα θεωρούσε το ολο ιπτάμενο εγχείρημα εύκολο και γι αυτό απέφευγε τις πρόβες μέχρι την τελευταία στιγμή,3 ημέρες πριν την πρεμιέρα όπου αναγκαστικά έπρεπε να αιωρηθεί από τα 22 μέτρα ύψος.Τόσο χώριζε το σημείο έναρξης από τη σκηνή του Ρεξ.Ηταν πια αργά να κάνει πίσω.

Το sold out σχήμα διήρκησε 4 μήνες,εως την Κυριακή των Βαΐων

Μία εβδομάδα αργότερα χωρίς τη συντροφιά του Νίκου Κουρκούλη, Δέσποινα και Λάμπης ανηφόρησαν στην Πύλη Αξιού όπου θα καθίσουν για 30 παραστάσεις.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στη φιλανθρωπικού χαρακτήρα συναυλία που έδωσε στις 23 Μαρτίου 2001 η Δέσποινα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Σκοπός της συναυλίας ήταν να μαζέψουν χρήματα για τον φιλανθρωπικό οργανισμό Ελπίδα ,τα οποία θα διατεθούν για την ανέγερση του πρώτου ογκολογικού νοσοκομείου για παιδιά στην Ελλάδα.

Η πρωτοβουλία ανήκε στην ίδια τη Δέσποινα όταν μετά την sold out συναυλία του περασμένου καλοκαιριού στο Λυκαβηττό ,θεώρησε ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δημοφιλία της για το ευρύτερο καλό.Ετσι προέκυψε το ΣΕΦ. Η προετοιμασία διήρκησε 2 μήνες.

Το μέγεθος του σταδίου προκαλούσε άγχος στην ίδια για το αν θα καταφέρει να το γεμίσει. Μια εβδομάδα πριν τη συναυλία είχαν πωληθεί 10.000 εισιτήρια και εως τη μέρα διεξαγωγής πουλήθηκαν στο σύνολό τους. Sold out.Αυτό σε νούμερα μεταφράζεται σε 15.000 θεατές και 100 εκατομμύρια δραχμές (30.000 ετρώ) έσοδα για το σκοπό.

Ο εντυπωσιασμός της συναυλίας αφορούσε την έναρξη με ένα μηχάνημα που εκτόξευε νερό και επάνω του μπορούσαν να προβληθούν εικόνες (waterscreen).

Πληροφορίες για τη συναυλία έδωσε σε συνέντευξή της στο Σαν στο σπίτι σας με το Φωτη και τη Μαρία.

Η τηλεοπτική προβολή της συναυλίας έγινε από το Mega στις 12 Απριλίου.

Το καλοκαίρι του 2001 η Δέσποινα άλλοτε με το Λάμπη και άλλες φορές μόνη,πραγματοποίησε μια σειρά συναυλιών σε Ελλάδα,Κύπρο και εξωτερικό.

Στο τέλος του έτους και κατά το κλείσιμο της δισκογραφικής περιόδου του Υποφέρω, η Δέσποινα στα πλαίσια της εναρξης της εορταστικής περιόδου της Θεσσαλονίκης, έδωσε μια εξαιρετικα επιτυχημένη συναυλία (Γιορτή των Αγγέλων) στην πλατεία Αριστοτέλους,παρουσία 50.000 θεατών.Η “πειρατική” είσοδος στη σκηνή μέσα από ένα γυαλί που έσπασε η ίδια, τράβηξε όλα τα βλέμματα.

Σατιρικές εκπομπές

Ενδεικτικό της επιτυχίας σε όλα τα επίπεδα που βίωνε η Δέσποινα εκείνη την εποχή ,είναι η συχνότητα με την οποία φιγούραρε σε σατιρικές εκπομπές είτε με τα τραγούδια της, είτε με τον τρόπο που εμφανιζονταν στη σκηνή.

Το Υποφέρω στην εποχή του youtube και του streaming

Στη συνείδηση του fan club

Έντονα έχει γράψει μέσα και σε εμάς η εν λόγω κυκλοφορία.Σε σχετικές ψηφοφορίες του Vandicted πριν 3 χρόνια το Υποφέρω ψηφίστηκε ως το 14ο πιο αγαπημένο τραγουδι των fans σε συνολο δισκογραφίας, καθώς επίσης τα κλιπ των Υποφερω και Λυπάμαι στις θεσεις 3 και 8 αντίστοιχα στα πιο αγαπημένα της βιντεογραφίας της Δέσποινας.

Επανεκτελέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό

Όπως συνέβη και με παλιότερες κυκλοφορίες της Δέσποινας, στα χρόνια που ακολούθησαν την κυκλοφορία, αρκετές επανεκτελέσεις απο καλλιτέχνες κυρίως βαλκανικών χωρών έκαναν την εμφάνισή τους.Υπάρχουν όμως δύο ελληνικές επανεκτελέσεις που ξεχώρισαν και αξίζουν μια ειδικής μνείας. Η πρωτη διότι αποτελεί μια σύγχρονη ματιά απο εναν αγαπημένο καλλιτεχνη της νεολαιας και η δευτερη … δε χρειαζεται επεξηγηση.

Νικηφόρος – Λυπάμαι

Χορωδία ΚΑΠΗ Ηλιούπολης – Υποφέρω

20 Χρόνια Μετά: Από το 2000 στο σήμερα

Σπουδαίες οι κατακτήσεις του single στην εποχή του, μεγάλο το αποτύπωμά του στο σήμερα, 20 χρόνια μετά. Αυτό διότι και το φράγμα της διαχρονικότητας έσπασαν τα τραγούδια του, και μια θέση στα live της Δέσποινας έχουν, και ανατρέχουμε με τη μνήμη μας με γλυκό τρόπο σε εκείνη την εποχή. Χρόνια πολλά Υποφέρω.

#20xroniaIpofero

Like
16

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.